Łotwa 2021

2.06. – Zatrocze (Użutrakis Litwa) – Ryga (Łotwa)

Po spokojnej i cichej nocy zbieramy się w dalszą drogę. Najpierw drogami lokalnymi dojeżdżamy do autostrady A2(E272). Droga ta nie posiada najlepszej nawierzchni i różni się, infrastrukturą od naszych autostrad.

Przekraczamy granicę z Łotwą i jedno , co rzuca się od razu w oczy, kierowcy jeżdżą mniej bezpiecznie rozwijając niedozwolone prędkości i wyprzedzając w miejscach zakazanych.

Wjeżdżamy do Rygi przez część przemysłową i po przejechaniu przez most na Dźwinie docieramy do miejsca w którym jest camping. Na tyłach terenów wystawowych odnajdujemy plac, który aktualnie nie pełni roli miejsc a dla turystów. W pawilonach wystawowych znajduje się obecnie centrum testowania i szczepień na Covid. Natomiast plac zaadoptowano na teren ćwiczeń fitnes. Decydujemy się jednak tu przenocować.

Jemy szybki obiad i ruszamy rowerami mostem przez Dźwinę na Starówkę.

6.06. – Parnava (Estonia) – Lipava (Łotwa)

Kończymy pobyt w Estoni. Na granicy, zostaliśmy zatrzymani z żądaniem okazania testu na Covid. Po problemach z zalogowaniem do sieci, okazujemy kody potwierdzające szczepienie i możemy ruszać dalej. Obieramy kierunek powrotny do Rygi z zamiarem zatrzymania się na noc w tym mieście. Jednak w trakcie jazdy rezygnujemy i zatrzymujemy się na campingu już na Łotwie. Przejechaliśmy ponad 400 km i czujemy się zmęczeni. camping ładnie zorganizowany w niedzielne popołudnie tętni życiem. Jest to zarazem miejsce rekreacji mieszkańców okolicznych miast, którzy tłumnie wypoczywają tu całymi rodzinami bez noclegu. Dominującym językiem jest rosyjski, co wynika z uwarunkowań historycznych tego kraju. W porze wieczornej miejsce pustoszeje i cicho.

7.06. Lipava (Łotwa) – Połąga (Litwa)

Postanawiamy skorzystać z pobytu na campingu w celu rekreacji i zrobienia serwisu kampera. Wylegujemy się na słońcu pomimo dużego wiatru. Jemy obiad i wyjeżdżamy już na Litwę. Mamy do pokonania tylko około 50 km.